Gastblog: Jouw workshop idee laten groeien naar een succesvol event

 

Jouw workshop idee laten groeien naar een succesvol event

~ Gastblog Aurélie Veltema – AVUE.NU

 

Aurélie Veltema van AUVE.nu - gastblog Jouw Workshop _ Zichtbaar Netwerken

 

 

Ben jij klaar voor een eigen workshop?

Je klantenkring is bloeiend, je hebt een berg kennis om te delen. Je idee voor een workshop ligt klaar, je wil er nu voor gaan. Wanneer ga jij delen dat je een workshop gaat geven?

Je doelgroep meenemen in het proces van eerste idee naar uiteindelijke workshop helpt om je volgers te laten aanhaken en een deelnemer te worden. Wacht niet tot het idee volledig af is om het te delen. Laat jouw workshop idee bij je doelgroep groeien.

 

- JOUW WORKSHOP

Gastblog Aurélie Veltema van AVUE.nu - Jouw workshop idee laten groeien naar een succesvol event _ jouw workshop _ Zichbaar Netwerken

Je bent er klaar voor, je eigen workshop geven aan een groep van 25 deelnemers. Onder je klanten zie je regelmatig dezelfde vraag terugkomen. Dit is een mooi onderwerp voor jouw eerste workshop.

Dan leert een grotere groep mensen jouw oplossing en ze kunnen ook met elkaar in gesprek, herkenning en erkenning. Je hebt er zin in en ziet ernaar uit om deze groep te inspireren.

In de concept fase van je workshop ga je een workshop programma opstellen.  Je wil de mensen een ochtend aanbieden vol met inhoud, afgewisseld met praktische opdrachten.

Je deelt het nog niet op je social media, want dan gaan mensen vast verwachten dat je workshop al snel komt. Eerst nog wat meer voorbereiden en dan stromen de aanmeldingen straks binnen.

Je zoekt een leuke locatie, een zaaltje met fijne stoelen en lekkere koffie. Je werkt ondertussen aan je presentatie en hebt een tof e-book gelezen over de basis van jouw workshop.

Jouw kernboodschap staat en je  hebt de datum vastgelegd bij de locatie. Nu kun je de workshop promoten bij de doelgroep.

 

 

 

- EVENT PROMOTIE

Gastblog Aurélie Veltema van AVUE.nu - Jouw workshop idee laten groeien naar een succesvol event _ event promotie _ Zichbaar Netwerken

Je start met het plaatsen van een leuke post op Facebook met een foto van jezelf in de workshop ruimte erbij. Nu gaan de aanmeldingen wel binnenstromen. Je klanten vragen nu je aandacht en je focust je op je werk. Af en toe denk je aan je workshop en je plant tijd in voor de promotie.

 

Die maandag wil je eigenlijk de hele ochtend werken aan je workshop promotie. Je heb wat ideeën, maar dan belt een klant met een vraag en ben je daar meer tijd aan kwijt dan verwacht.

 

De dag erop heb je een aantal afspraken en die woensdag heb je geen inspiratie. Uiteindelijk is het vrijdag wanneer je tijd hebt om aan de slag te gaan met je marketing.

Sinds je eerste Facebook post heb je niets meer gedeeld en je lijst met aanmeldingen is leeg. Hoe kan dat? Je toekomstige deelnemers weten nog van niks. Je start met een persoonlijke uitnodiging op je mailinglijst en dit levert je drie aanmeldingen op. Dat is een mooi begin, maar je workshop is al over 3 weken!  Hoe heeft dit kunnen gebeuren?

Je gaat hard aan de slag en plaatst twee posts op Facebook. Een korte blog plaats je op LinkedIn, dat levert vooral veel ‘likes’ op en twee aanmeldingen. Je wilde eigenlijk wat overhouden aan de workshop, groei voor je bedrijf en van je omzet. Nu besluit je om een mooie aanbieding te doen met een korting en een gratis coaching gesprek als opvolging van je workshop.

Deze actie levert je vijf aanmeldingen op. Er is voor jouw doelgroep ook een andere workshop gepland in dezelfde week. Dat had je even gemist. Het aantal aanmeldingen is een stuk lager dan je verwacht had. Op deze manier kost de workshop je meer dan het oplevert.

 

Met de handen in het haar sta je op het punt om je workshop af te zeggen. Dat wil je niet want je hebt deze workshop niet voor niets opgezet. Je doel is om deze mensen te inspireren en te helpen.

 

Wat doe je?

 

 

 

- WORKSHOP PROJECT

Gastblog Aurélie Veltema van AVUE.nu - Jouw workshop idee laten groeien naar een succesvol event _ workshop project _ Zichbaar Netwerken

Een workshop geven doe je als project naast je andere taken. Je zult je tijd moeten verdelen over je klant opdrachten, je workshop en je vrije tijd. Jouw workshop zal niet succesvol kunnen worden als jij er geen energie in steekt.

 

Kijk bijvoorbeeld naar je event promotie. Je kunt nog zo’n mooi plan hebben, wanneer je dit plan niet deelt met de doelgroep kan er geen overtuiging ontstaan dat zij zich gaan inschrijven.

Het stroomlijnen van de verschillende processen, op tijd starten en onderweg problemen oplossen is een taak die ik graag voor jou uit handen neem. Samen maken we een plan voor jouw event promotie.

 

Heb je een grote mailinglijst die je een VIP aanbieding kunt doen omdat ze jou al langer volgen? Als event manager kan ik je ook helpen met de locatie, de organisatie naar jouw event en helpen op de dag van jouw workshop. Zo blijf jij gefocust op de inhoud en bouwen we samen aan jouw succesvolle event.

 

Nieuwsgierig?

Wil je meer te weten komen over hoe ik werk, download dan mijn gratis e-book ‘De basis voor jouw workshop: Van idee tot event’. Daarmee schrijf je je direct in voor een wekelijkse inspiratie mail voor jouw event.

 

 

Met creatieve groet,

Aurélie Veltema
AVUE -  Event manager
www.avue.nu

Instagram: @avue.nu
Link: https://avue.nu/avue-gratis-ebook/

 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *